In 2004 had de gemeente grootste plannen met het bedrijventerrein de Winkelsteeg. Het bestemmingsplan moest aangepast worden, delen van het bedrijventerrein waren toe aan revitalisering en de openbare ruimtes moesten opnieuw ingericht worden. Hiervoor werd een meerjarenplan opgesteld. Maar voor de gemeente Nijmegen was het ondoenlijk om voor ieder plan met alle ondernemers van het bedrijventerrein om de tafel te gaan zitten. De toenmalige Wethouder Mevrouw H. Scholten heeft toen het initiatief genomen om met een delegatie van de ondernemers te gaan praten. Hieruit werd een bestuur opgericht, werden er statuten opgesteld en ging de bedrijvenvereniging van start met het werven van leden.
Natuurlijk zijn er meer gezamenlijke belangen en ook die werden en worden zoveel mogelijk gebundeld en samen uitgevoerd.
Doel van de vereniging:
Vier ondernemers van het bedrijventerrein hebben samen met de Kamer van Koophandel het initiatief genomen.
Zij zijn de bestuursleden van het eerste uur
De werkzaamheden voor het bestuur waren veel omvattend en daarom is er gezocht naar een parkmanager; De benodigde financiën zijn beschikbaar gesteld door de gemeente Nijmegen uit het Ondernemersfonds.
De ondernemersvereniging de Winkelsteeg is een platte organisatie; vergaderingen vinden plaats bij de bestuursleden, bestuursleden ontvangen geen vergoedingen. De vergoeding aan de accountmanager worden momenteel betaald door externe bronnen zoals een bijdrage voor werklocatiemanagement uit het Ondernemersfonds van de gemeente. De basiscontributie bedraagt: € 200,00 per jaar met opslag van € 2.50 per werknemer met een maximum van 100 werknemers. Maximale contributie is daardoor € 450,00 per jaar.
Wilt u zich aanmelden bij de ondernemersvereniging de Winkelsteeg vul dan onderstaand inschrijfformulier in.